Miami, Venedik, Barselona, Nassau, Roma: Kruvaziyer limanları rekor rakamlar bildirdi

Selvi

New member
DKruvaziyer endüstrisi rekorlar yolunda yeniden yoluna giriyor. Üç yıllık pandemik durgunluğun ardından 2023'teki yolcu sayısı, mutlak zirve yılı olan 2019'un üzerine bile çıktı. Yaklaşık 3 milyon Alman ve toplam 31,5 milyon kişi tatilini yine denizde geçirdi. Bu, dünya çapında 2019 yılına göre yüzde altı daha fazla.

Bu rakamlar aynı zamanda önemli çünkü küresel turizm bir bütün olarak 2023'te salgın öncesi seviyesine dönmeyecek. Sektör daha da büyümeyi umuyor: CLIA endüstri derneğinin öngörüsüne göre 2027 yılına kadar 39,5 milyon okyanus yolculuğu yolcusu olacak.

Ancak herkes rekordan memnun değil. Örneğin Alaska'daki bazı topluluklarda kruvaziyer turist kitlesine karşı direniş var. Ancak vatandaşların bu girişimleri henüz başarıya ulaşamadı çünkü gemiler turizme büyük oranda bağımlı olan bölgeye çok fazla para getiriyor.

Ancak Avrupa'da ilk şehirler karşı önlemler alıyor: Barselona ve Dubrovnik günlük gemi sayısını sınırlıyor. Venedik, daha büyük gemilerin doğrudan şehirdeki terminallere girişini tamamen yasakladı. Kruvaziyer şirketleri ise 2024 yılı için önemli ölçüde yüksek fiyatlara rağmen yüksek talepten memnun.

Büyüme çoğu zaman artık hedef değildir


Avrupa'nın lideri, 3,57 milyon kruvaziyer yolcusu ile Katalan başkenti Barselona'dır; bu da dünya çapında beşinci sıraya yetmektedir. Ancak Roma'nın kruvaziyer limanı Civitavecchia'nın da 3,3 milyon yolcusu var. Bu yıl sipariş tersine çevrilebilir. Barselona'da şehir merkezine yakın terminaller Ekim 2023'ten itibaren kapatılarak günlük gemi sayısı ondan yediye düşürüldü. Sınırsız büyüme şehrin hedefi değil.

Venedik'te sayıların düşmesi bile bölge sakinlerini ve şehir yönetimini sevindirecek şekilde. Ağustos 2021'den bu yana daha büyük gemilerin doğrudan Venedik'e yanaşmasına izin verilmemesinin ardından şehir, 2023'te anakaradaki iki alternatif liman olan Fusina ve Marghera'da yalnızca 510.000 yolcu kaydetti. 2019'da 1,6 milyon vardı. Ancak: Kruvaziyer hatları Trieste veya Ravenna'ya geçiş yapıyor ve artık tatilcileri otobüsle Venedik'e götürüyor.





Venedik şehirde daha fazlasını değil, daha az kruvaziyer turisti istiyor. Burada aktivistler bir geminin önünde protesto yapıyor

Kaynak: Picture Alliance/AA/Piero Cruciatti


Almanya'nın en büyük iki kruvaziyer limanı Hamburg ve Kiel'dir. Kuzey ve Batı Avrupa'da da rekor sayılarla ikinci ve üçüncü sırada yer alıyorlar. Her ikisi de yaklaşık 1,19 milyon yolcu rezervasyonu yapabildi ve bu da onları 2,6 milyonla lider Southampton'ın gerisine yerleştirdi.

Bremerhaven'da yolcu sayısı da artıyor; 2023'te buraya 320.000 kruvaziyer misafiri geldi. On yıl önce yalnızca 70.000 yolcu vardı. Yalnızca Rostock-Warnemünde, Corona öncesi yılların rakamlarının gerisinde kalıyor. 2023'te burada 410.000 kruvaziyer yolcusu vardı. Pandemiden önce bu sayı 900.000'den fazlaydı.

Miami'de yedi milyondan fazla yolcu


ABD dünyanın en büyük kruvaziyer pazarıdır. Alaska geçen yıl burada özellikle talep görüyordu: Başlangıç limanları olarak Seattle ve Vancouver'ın yanı sıra ABD'nin en kuzey eyaletindeki varış noktaları olarak Juneau ve Ketchikan ile Alaska bağlantılı dört liman küresel ilk on arasında yer alıyor.

Miami hâlâ dünyanın kruvaziyer başkenti. Burada 2023 yılında 7.174.681 yolcu hareketi sayıldı. 6,78 milyon ile Florida'nın Orlando yakınlarındaki Port Canaveral ikinci sırada yer alıyor. Bahamalar'daki Nassau üçüncü sıraya yükseldi. Geçen yıl şehre neredeyse beş milyon kruvaziyer yolcusu geldi. 2024'te 5,6 milyon olması gerekiyor.


Miami Beach'ten görülen büyük bir yolcu gemisi




Miami Beach'ten görülen büyük bir yolcu gemisi

Kaynak: Picture Alliance/Anadolu/Paul Hennesy


Nassau, Florida ve Karayipler arasında elverişli bir konuma sahip olmasına rağmen, geleneksel olarak yolcular arasında pek popüler değildir. Bu sorunu çözmek için şehir, yatak sayısının yediye çıkarılması ve müze, hediyelik eşya pazarı, restoranlar ve konser alanının da dahil olduğu tamamen yeni bir terminalin inşası da dahil olmak üzere yaklaşık 300 milyon dolar yatırım yaptı.

Ancak o dönemdeki altı yatak bile Nassau'nun 27 Şubat 2023'te mutlak bir yolcu rekoru kırması için yeterliydi: oraya aynı gün tam olarak 28.554 kişi geldi. Bu arada Miami tüm kruvaziyer limanları arasında tüm zamanların rekorunu elinde tutuyor. 9 Nisan 2023'te buraya 67.594 yolcu bindi veya indi.

Dominik Cumhuriyeti büyüyor, Çin zayıflıyor


Dominik Cumhuriyeti giderek daha popüler hale geliyor. 19 Aralık 2023'te Puerto Plata, Amber Cove ve Taino Körfezi'ndeki iki limanıyla yeni bir yolcu rekoru kırdı: bir günde 27.313 kişi.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Ve ada genişlemeye devam ediyor: La Romana ve diğer üç küçük limana ek olarak, 2024 yılında adanın güneyinde, Haiti sınırı yakınında yeni bir kruvaziyer limanı olan Port Cabo Rojo eklenecek – en azından bu kadardı Plan komşu ülkede yaşanan huzursuzluktan önceydi. Orada bundan sonra ne olacağını göreceğiz.

Denizcilik şirketlerinin sahip olduğu özel adalar da Karayipler'deki sürekli tırmanıcılar arasında yer alıyor. En popüler destinasyonlar arasındadırlar. Yalnızca Bahamalar'daki destinasyonların 2,5 milyondan fazla yolcu alacağı tahmin ediliyor. Ancak kesin rakamlar mevcut değil.


Çin Corona sırasında kendini izole etti.  Nisan 2024'te yolcu gemileri yeniden Şanghay limanında olacak




Çin Corona sırasında kendini izole etti. Nisan 2024'te yolcu gemileri yeniden Şanghay limanında olacak

Kaynak: resim ittifakı/CFOTO


Buna karşılık, Çin kruvaziyer pazarı, 2019'a kadar hızlı büyümeye rağmen rekor sayılara pek katkıda bulunmadı. Çinliler arasında yalnızca kendi ülkelerindeki nehir yolculukları her zamankinden daha popülerdi: China Yangtze Shipping Group'a göre 1,37 milyon kişi seyahat etti. 2023'te Yangtze – 2019'a göre yüzde 26 daha fazla.

Ülkenin Corona sırasındaki izolasyonu hala yankı uyandırıyor: MSC Bellissima, dört yıl içinde Mart 2024'ün ortalarında Şangay'a tekrar uğrayan ilk Batılı yolcu gemisi ve dolayısıyla Çin ana karasındaki bir limandı. Hong Kong, 2023'te Batılı yolcuları yeniden ağırladı.

Genel olarak Asya'nın hâlâ potansiyeli var: Singapur 2023'te yaklaşık iki milyon gemi seyahati yolcusu kaydetti. Ve Japonya modaya uygun bir destinasyon olarak kabul ediliyor. Asya'da ve özellikle Çin'de en erken 2024 veya 2025 yılına kadar rekor rakamların beklenmesi beklenmiyor.